Category Archives: cerita

Kenangan mengusik jiwa…

By | Mac 11, 2015

Assalamualaikum… Harap-harap korang semua sihat sentiasa. Hari ini baik punya cerita, mengenai kenangan mengusik jiwa, masih diingati sampai bila-bila.Teringat kembali zaman budak-budak…Masa tu bulan puasa lagi. Kan banyak iklan raya kat TV kan? hehhehe Masa tu saya amat takut sangat-sangat iklan kemalangan. tahun 2001, ada keluar iklan pelita menyala. Andaikan ia nyawa kita. Mula-mula pelita menyala, pelan-pelan. pastu lampu… Read More »

Tujuh Perempuan Bertanya, Seorang Lelaki Menjawab

By | Mac 11, 2015

Kaum feminin cakap “susah jadi wanita”, mereka telah digoda dan diperdaya oleh syaitan dan hawa nafsunya sendiri, seperti yang kita lihat dialog dibawah, bagaikan mempersoalkan ketentuan Allah terhadap mereka. Dengan kata lain yang agak kasar, Allah berat sebelah pada kaum wanita. Keluhan remaja perempuan A: “Aduh, situ tutup, sini tutup. Susah la gini. Apasal laki-laki mudah saja. Tak… Read More »

Kerja masa paling muda: menarik tu!!!

By | Mac 11, 2015

Assalamualaikum korang semua… Hari ni saja dah masuk dua (2) entry tau. nie disebabkan bosan sangat-sangat. kalo time cuti sekolah lagi memeningkan. takpelah, nak buat cemane… kena banyakkan bersabar jelah… tengah hari ini nak cerita pengalaman kali pertama bekerja masa paling muda. Wow! menarik tu… mesti korang nak tau cemana saya boleh dapat keja seawal 19 tahun. 1st… Read More »

Kecantikan Seorang Wanita – Permata Idaman Lelaki

By | Mac 11, 2015

 Wanita muslimah, idaman lelaki solehah.  Wanita adalah ciptaan Tuhan yang memang unik, begitu juga lelaki. So, disini disenaraikan 31 kecantikan wanita yang membuat wanita itu unik dan menjadi permata idaman lelaki. 1. Kecantikan seorang wanita ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) malunya, sementara kegagahan seorang lelaki ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) marahnya. 2.… Read More »