dilema kekasih lelaki wanita

Cara Elak Sikap Ego Dalam Perhubungan

Sikap ego yang keterlaluan adakalanya mengundang pelbagai musibah sama ada dalam perhubungan mahupun pekerjaan. Usah jadikan tahap ego anda sebagai suatu sikap yang kekal dalam diri kerana ia nyata dapat dipulihkan melalui pendekatan yang sesuai. Jangan Menghakimi Jauhi sifat yang suka menghakimi dan menyalahkan pasangan. Individu yang berego tinggi tidak suka dipersalahkan kerana menganggap dirinya […]

cinta lelaki wanita

Sebenarnya, Inilah Perkara Yang Lelaki Idamkan Dalam Perhubungan

Bukan sukar untuk memahami si jejaka. Mereka hanya inginkan wanita yang benar-benar sesuai untuk dijadikan teman. Kenali si dia secara dekat dan ketahui apa yang mereka idamkan daripada anda. 1. Kejujuran Seorang lelaki budiman ingin pasangannya seorang yang jujur dan bijak menambat hatinya. Kejujuran ialah perkara paling penting bagi lelaki kerana mereka inginkan wanita yang […]

Ilham Info lelaki Nak Tau? Rahsia wanita

Berselfie Sehebat Selebriti? Ikuti 10 Tip Mudah Ini!

Andai selebriti post gambar selfie kat Instagram, mesti nampak elok kan? Adakah sebab mereka popular maka apa sahaja yang mereka post sentiasa menjadi? Sebenarnya, popular (dan cantik) bukanlah faktor yang memberi pengaruh kepada gambar selfie yang baik. Come on, tak perlu jadi selebriti pun, kita juga boleh lakukannya. Apa yang anda perlukan ialah sedikit pengetahuan […]

lelaki wanita

Beza antara Cinta, Sayang, Suka dan Minat

Banyak perbezaan antara Cinta, Sayang, Suka dan Minat. Cinta – Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu. Kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan […]

Info lelaki wanita

Petua Untuk Mengkukuhkan Ikatan Cinta

Petua dari Facebook Farit Ismeth Emir Bagi merealisasikan setiap impian berkenaan, pasangan yang bercinta sering mendambakan harapan supaya suatu hari nanti mereka mampu bersatu dan mendayung kebahagiaan bersama hingga ke akhir hayat. Namun bukan semua harapan itu dipenuhi. Ada kalanya setiap perhubungan diuji bagi mengenal sejauh mana kentalnya rasa kasih pasangan. Adakah anda tabah dengan […]

kekasih lelaki wanita

Sedangkan Lidah Lagi Tergigit…

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Mungkin tajuk ni ditujukan kepada si dia atau sesiapa saja yang membaca entri ini. Tahukah anda bahawa kita dah menunggu hampir setiap hari untuk mesej dan kol dia. Bila dapat kol dan mesej, satu perkara yang sering kita buat adalah bersikap dingin dan mementingkan diri sendiri. Kita faham bahawa setelah hampir […]

Info lelaki wanita

Petua Untuk Mengubati Kerinduan Anda Terhadap Si Dia

1. Hubungi orang yang dirindui – Tidak dinafikan mendengar suara orang anda rindui sudah cukup menggembirakan anda. Secara tidak langsung anda akan senyum atau menangis bergantung pada tahap kerinduan anda. 2. Lihat foto atau video – Kalau rindu, tataplah gambarnya. Perhatikan betul-betul apa yang membuatkan anda tertarik dengannya. Zaman sekarang macam-macam cara anda boleh lihat […]

kekasih lelaki wanita

Apabila Perasaan Sayang Semakin Pudar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Perasaan datang apabila bertemu antara dua mata, mungkin disengajakan atau tidak sengaja. Tidak kira di mana anda bertemu dengannya. Kadang-kadang perasaan itu tiba-tiba datang tanpa diduga, yelah bila dah sama-sama senyum apa boleh buat kan. Akhirnya mereka mula bertemu di mana mereka ingin jumpa, ajak pergi makan malam bersama. Masa itu […]

Info lelaki wanita

Petua Mencari Pasangan Hidup Bagi Wanita Yang Malu Tetapi Mahu

a. Pernahkah anda terhalang di dalam menyampaikan hasrat hati kepada seseorang? Halangan tersebut mungkin disebabkan malu, takut, rasa rendah diri atau sebagainya. Akhirnya si dia yang anda sukai itu menjadi milik orang lain. Dan akhirnya anda hanya tersenyum sambil mengucapkan tahniah, selamat pengantin baharu! b. Jika dikaji sejarah hidup Rasulullah, anda boleh mempelajari sesuatu untuk […]