Berhati-hati dengan Jolly Shandy

By | November 10, 2013

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kenal tak dengan arak-arak di Malaysia, tapi ada jugak air minuman biasa mcm Coca-Cola, Pepsi dan Seasons tapi dikategorikan sebagai arak. Apa dia?

arak

Jolly shandy ni adalah minuman beralkohol rendah, pada kita ianya tetap haram kerana dikategorikan sebagai arak ringan, yg mendukacitakan kita kenapa penampilannya dibuat sedemikian rupa, seperti minuman ringan yg lain.

arak2

3 thoughts on “Berhati-hati dengan Jolly Shandy

  1. Anarm

    Jolly Shandy ni kalau tak silap dah 7-8 tahun dah dijual kat pasaran. Perkataan ‘Shandy’ tu sendiri pun dah jelaskan ianya arak. Mungkin ramai tak tahu, atau tak ambil tahu. Tapi biasanya kat 7E atau mana2 kedai yg jual Jolly Shandy ni dia memang letak kat bahagian arak..

    Reply
  2. Siti HipMom

    Sudah sangat jelas ditulis ditin tersebut sebagai SHANDY. SHANDY itu maksudnya air minuman berkarbonat bercampur BEER. Bagi saya, pihak Casrlberg sudah terang-terang cakap itu minuman bercampur beer.

    Orang Islam yang tidak faham dan tidak tahu maksud Shandy. Shandy bukanlah jenama tapi perkataan yang cukup umum, anda boleh semak dalam kamus untuk cari maksud tersebut.

    Reply

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *