fakta ke auta

Bahaya Duduk Atas Dompet Bagi Lelaki (Mesti Baca!)

Tahukah anda bahawa duduk atas dompet adalah sangat bahaya khusus bagi lelaki. Sememangnya kaum lelaki sudah biasa meletakkan dompet dibelakang seluar jika hendak keluar kemana pun. Amalan ini sudah lama cuma baru sahaja mula dibangkit apabila terdapat kajian dibuat mengenainya. Berikut adalah sebab kenapa anda tidak sepatutnya untuk duduk atas dompet lagi. Dompet/wallet anda boleh […]

Info

Petua Untuk Hilangkan Mengantuk di Pejabat

1. Bau-bauan – Anda tidak perlu minum kopi. Bau aroma akan membantu anda untuk berasa segar. Aroma minyak boleh membantu – eucalyptus atau mint. Setiap aroma yang kuat sekurang-kurangnya boleh digunakan untuk beberapa waktu membuat anda tetap terjaga. 2. Urut – Ada beberapa teknik untuk sistem tubuh anda kembali segar. Urut di bahagian telapak tangan, […]

Dunia Kereta fakta ke auta

Fakta: Kereta Dalam Filem Paling Popular Di Hollywood

Sukar sekali untuk memilih sepuluh kereta paling popular apabila begitu banyak kereta yang menjadi legenda dalam filem dan siri televisyen. GMC Vandura dari “The A-Team”, Mark II Jaguar dari “Inspector Morse”, Ferrari 308 GTS dari “Magnum P.I”, malah raja bagi kenderaan filem seram, 1958 Plymouth Fury yang dipanggil Christine dari filem dengan judul yang sama. […]

fakta ke auta

Inilah Hal-hal Dan Barang-barang Yang Tidak Bakalan Laku Di Arab Saudi

Arab Saudi adalah negara kaya raya. Kerana kaya, secara mata kasarvnampaknya peluang bisnis disana bagus juga. Namun bagi para calon pebisnis yang ingin berbisnis di Arab Saudi, sebaiknya memperhatikan karakteristik sosiologi masyarakat dan negara yang bersangkutan, sehingga boleh diketahui manakah yang benar-benar melupakan peluang? Nah, berikut ini adalah daftar barang-barang dan berbagai hal yang tidak […]

Dunia Kereta fakta ke auta

Toyota AE86 Berusia 25 Tahun Yang Masih Di Dalam Plastik

Bagi pandangan pertama mungkin ada yang menganggap bahawa kereta keluaran lama, pasti akan menjadi sebuah kereta klasik lama yang sudah rosak. Namun dakwaan itu boleh disangkal jika kita melihat sebuah kereta Toyota Corolla AE86 ini. Ia dijumpai di Belgium dimana kereta ini telah tersimpan di basement selama lebih 25 tahun. Lebih menarik, kereta ini masih dalam […]

Info

Syiling Paling Mahal Di Dunia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, rasanya bila sebut pasal duit syiling ni, mesti teringat masa zaman beraya masa kecil dulu-dulu kan? hehe, sanggup pergi rumah ke rumah yang jauh semata-mata hendak mendapatkan duit raya lebih.. Dulu biasanya kalau dapat Rm 0.50 atau Rm 1.00 dah kira besar dah tu.. macam-macam boleh beli.. Tapi sekarang law Rm […]

fakta ke auta Info

Bahaya Tidur Dalam Keadaan Lampu Bernyala…

Anak-anak yang tidur dengan lampu menyala akan berisiko mengidap leukemia. Para ilmuwan menyatakan bahawa tubuh perlu suasana gelap untuk menghasilkan bahan kimia bagi melawan kanser. Bahkan ketika menyalakan lampu tandas, lampu tidur, lampu-lampu jalanan dan sebagainya dapat menghentikan penghasilan bahan melatonin. Tubuh memerlukan bahan kimia untuk mencegah kerosakan DNA dan ketiadaan bahan melatonin tersebut akan […]

fakta ke auta

10 Sebab Mat Rempit Masuk Syurga

Maha suci Allah dari segala sekutu. Tempat manusia berserah dan berwala’ kepadaNya. Selawat dan salam kepada junjungan Nabi Muhammad SAW diatas rahmat yang dicurahkan baginda ke seluruh alam. 10 Sebab Mengapa Mat Rempit Masuk SYURGA 1. Bukankah Allah itu Maha Penerima Taubat. Mereka bertaubat. Mereka berazam betul-betul untuk tidak buat lagi perbuatan yang sia-sia dan […]

Kejutan kenangan

Harap2 Tiada Masalah…

Bismillah… Sempena Hari Lahirku ke-22, aku harap sangat2 tiada masalah, walaupun masih sambut bulan puasa. Tiada hadiah, tiada ucapan, tiada segala-galanya. Entahlah, macam tahun2 lalu gak. 24 jam je mulai 12.00 tgh malam ini. Harap-harap cari sesuatu yang sukar dialami semua orang, dan menjadi orang tabah dalam hidup. Selamat Ulang Tahun Kelahiran ke-22 Mazri Khairil […]