Senarai Umur Kucing & Manusia

By | Jun 13, 2013

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sumber ini dipetik daripada Facebook Dunia Kucing II

Info daripada teman DKII,

Kucing antara haiwan yang paling ramai manusia jadikan haiwan peliharaan sebab sifatnya yang manja. Nabi kita sendiri pun ada bela kucing yang diberi nama Mueeza.

Kalau tanya aku. Aku sendiri pun kalau ikut rekod ada bela berbelas ekor kucing. Sejak dari kecil memang akan sentiasa ada kucing dalam rumah.

Kucing kat Kelantan. Pandai posing.
Masa kucing tengah banyak memang crowded tapi semua baik-baik belaka. Dan sekarang ni dari banyak-banyak tu tinggal 3 ekor sahaja. Yang lain entah kemana.

Ada yang kitorang bela sampai besar kemudian mati tua. Aku wonder jugak kenapa cepat sangat mati.

Rupanya jangka hayat kucing ni tak sama dengan manusa. Jom tengok chart kat bawah ni tentang umur kucing kesayangan kita.

Kredit: Apis

Anda boleh lihat senarai di bawah ini…

Hayat Kucing & Manusia

Hayat Kucing & Manusia

14 thoughts on “Senarai Umur Kucing & Manusia

  1. Princess MOMOY

    oh. baru momoy tahu jangka hayat cik meow
    =)

    salam ukhwah dari momoy =)

    salam ukhwah ohblogger malaysia – MOMOY blogirl

    Reply
  2. Alin Marlini

    tp kalau kita suka bela kucing..jg baik2..dia akan mendoakan umur kita panjangkan…

    Reply
    1. Khairil Mazri Post author

      ya betul tu…

      teringat kat seekor kucing tua, sampai gugur bulunya. sekarang takde dah, tinggal anaknya je…

      Reply
    1. Khairil Mazri Post author

      aku pun baru tau…

      p/s: sebenarnya aku dok research kenapa umur kucing lebih muda dari manusia… dah dapat jawapannya 😉

      Reply

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *